Prywatny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego
                                       w Giżycku

             
Biuro: 11-500 Giżycko, ul. Mickiewicza 47

              tel: 87 428 2159;  fax: 87 429 9051

Zajęcia odbywają się: 11-500 Giżycko, ul. Kopernika 7  tel: 87 428 4074
     e-mail:   psz-gizycko@poczta.neostrada.pl        www.psz.internetdsl.pl

Organizujemy kursy kwalifikacyjne : 

·        Organizacja i zarządzanie oświatą  - 270 godzin
·        Kurs pedagogiczny dla  nauczycieli  czynnych zawodowo  – 270 godzin
·        Wychowanie  do życia w rodzinie – 250 godzin
·        Oligofrenopedagogika – 270 godzin          
·        Kurs kwalifikacyjny przygotowujący do sprawowania nadzoru pedagogicznego – 120 godzin
·        Terapia pedagogiczna – 270 godzin
·        Kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej -   270 godzin
·        Kurs kwalifikacyjny z zakresu bibliotekoznawstwa – 270 godzin
·        Kurs kwalifikacyjny pedagogiczno – metodyczny dla nauczycieli języka angielskiego – 270  godzin

Kursy  doskonalące :

  • Kształcenie modułowe

  • Organizacja i realizacja kształcenia według modułowego programu nauczania dla zawodu

  • Awans zawodowy nauczyciela w świetle zmian w prawie oświatowym

  • Projekt w pracy dyrektora szkoły- tworzenie i zarządzanie projektem- ćwiczenia praktyczne

  • Jak opracować projekt i napisać wniosek o dofinansowanie ze środków EFS

  • Przygotowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce do sprawdzianu i egzaminów – dysleksja

  • Prawo oświatowe w praktyce

  • Planowanie szkolnego systemu badania osiągnięć

  • Procedury nadzoru pedagogicznego

Na zlecenie organizujemy inne kursy w zależności od potrzeb


W a r s z t a t y :

  • Diagnoza potrzeb rozwojowych a wyrównywanie szans edukacyjnych małego dziecka
  • Jak konstruować program poprawy efektów kształcenia lub wychowania
  • Jak przygotować ucznia do sprawdzianu / egzaminów  po szkole podstawowej  i gimnazjum
  • Budowanie szkolnego systemu badania osiągnięć – szkoła podstawowa, gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna                                                                                          
  • Konstruowanie indywidualnych programów pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
  • Diagnoza ucznia z niepełnosprawnością intelektualną według PAC Gunzburga
  • Wykorzystywanie wyników sprawdzianów/ egzaminów do doskonalenia jakości kształcenia
  • Ewaluacja w doskonaleniu jakości pracy szkoły- projekty i raporty ewaluacyjne
  • Prowadzenie dokumentacji przebiegu  nauczania po zmianach w prawie oświatowym
  • Umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce
  • Wymagania formalnoprawne dotyczące tworzenia i dopuszczania programów wychowania w przedszkolu w oparciu o podstawę programową z 23 grudnia 2008 r.
  • Wymagania formalnoprawne dotyczące tworzenia i dopuszczania programów w nauczaniu wczesnoszkolnym w oparciu o podstawę programową z 23 grudnia 2008 r.
  • Wymagania formalnoprawne dotyczące tworzenia i dopuszczania programów w gimnazjum w oparciu o podstawę programową z 23 grudnia 2008 r.
  • Dokumentacja przebiegu nauczania szkoły – placówki po zmianach w prawie oświatowym
  • Ocenianie kształtujące
  • Metody nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym

Warsztaty:

  • Od planu wynikowego do sprawdzania osiągnięć ucznia
  • Diagnoza pedagogiczna ucznia- studium przypadku
  • Wynikowy plan nauczania
  • Dostosowanie wymagań dla uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Ewaluacja w pracy szkoły
  • Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela
  • Dokumentowanie pracy nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy
  • Jak wykorzystać analizę wyników egzaminu zewnętrznego do podniesienia jakości kształcenia
  • Zadania dyrektora w rozwoju i awansie zawodowym nauczycieli
  • Aktywizujące metody i techniki w edukacji
  • Aktywizujące metody i techniki wykorzystywane w okresie Świąt Bożego Narodzenia
  • Aktywizujące metody i techniki wykorzystywane w okresie Świąt Wielkanocnych
  • Zabawy i gry integracyjne
  • Twórcze rozwiązywanie problemów na lekcjach wychowawczych
  • Realizowanie projektów edukacyjnych w oparciu o środki funduszy Unii Europejskiej
  • Kolorowa ortografia
  • Miejsce i rola rodziców w systemie oświatowym
  • Odpowiedzialność nauczycieli w szkole
  • Diagnoza i sposoby zaspokajania potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych ucznia zdolnego w warunkach szkolnych
  • ,,Ciekawe matematyki”- pokonywanie trudności na początkowym etapie kształcenia
  • Prawa człowieka, to również prawa osób niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych w kontekście edukacji
  • Projekt w nauczaniu zawodu i egzaminie zewnętrznym
  • Metody  i techniki pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
  • Pamięć i motywacja w nauczaniu języków obcych

Warsztaty:

  • Funkcjonowanie sekretariatu w szkole- zadania administracyjne- kpa, instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt i archiwizowanie dokumentów
  • Stymulacja i wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży w placówkach opiekuńczo wychowawczych
  • W stronę wspierania i rozwijania zdolności
  • Interwencja profilaktyczna w szkole
  • Interwencja wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi
  • Umiejętności życiowe uczniów jako profilaktyka zachowań ryzykownych (w oparciu o metodę A. Goldsteina)
  • Podstawy zachować asertywnych. Trening zachowań asertywnych
  • Jak rozpoznać, że dziecko bierze narkotyki
  • Dziecko z problemem alkoholowym – jak mu pomóc?
  • Projektowanie działań wspierających rozwój ucznia mającego trudności w nauce
  • Pamięć i koncentracja uwagi w procesie nauczania i uczenia się
  • Praca z dziećmi dyslektycznymi metodą Paula Dennisona
  • Metody ruchu rozwijającego bazujące na pracy Weroniki Sherborne
  • Dysleksja, dysgrafia, dysortografia jako wyzwanie dla każdego nauczyciela
  • Pamięć, uwagę i koncentrację też można kształcić
  • Pomoc dziecku z kłopotami wychowawczymi
  • Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych
  • Trudne dzieci czy trudne sytuacje – profilaktyka i terapia problemów zachowań dzieci w młodszym wieku
  • Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole
  • Metody rozwiązywania problemów szkolnych – zasady negocjacji i mediacji
  • Dobry gniew – niedobra agresja
  • Ocenianie jako forma motywowania do wysiłku
  • Rodzice w procesie wychowawczym szkoły

Warsztaty:

  • Dzieci z rodziny alkoholowej, jak je rozumieć , jak im pomagać
  • Zanim będzie za późno. Samobójstwa dzieci i młodzieży
  • Kontakt z dzieckiem doświadczającym przemocy
  • Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
  • Zastosowanie gier i zabaw interakcyjnych w wychowaniu dzieci sprawiających trudności wychowawcze
  • Trening konstruktywnego radzenia sobie z własną złością
  • Stereotypy i ich wpływ na funkcjonowanie społeczne
  • Analiza transakcyjna kluczem do rozpoznawania zachowań agresywnych
  • Nowoczesne metody pracy pedagoga szkolnego
  • Problematyka kompetencji w pracy pedagoga szkolnego
  • Kierowanie klasą
  • Budowanie autorytetu nauczyciela
  • Etyczne aspekty pracy nauczyciela
  • Planowanie działań pedagogicznych w świetlicy szkolnej
  • Różne formy pracy opiekuńczo – wychowawczej w świetlicy
  • Rozmowa wspierająca z uczniem
  • Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka
  • Jak budować konstruktywną współpracę pomiędzy szkołą a rodzicami?
  • Efektywne komunikowanie się jako podstawa udanych relacji z dzieckiem i rodzicem. Pokonywanie barier w komunikowaniu się z innymi ludźmi
  • Efektywne komunikowanie się z uczniem
  • Gry i zabawy ułatwiające komunikacje interpersonalną
  • Gry dyskusyjne, materiały pomocnicze do pracy z grupą
  • Wywiadówka czyli jak efektywnie rozmawiać z rodzicami uczniów
  • Nadzór pedagogiczny po zmianach
  • Organizacja lekcji wychowawczych
  • Praca z uczniem trudnym
  • Rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych
  • Psychologiczne aspekty nauczania języków obcych w klasach 1 – 3
  • Style uczenia się a metody nauczania języków obcych

Warsztaty:

  • Praca z uczniem zdolnym
  • Emisja głosu jako wspomaganie pracy nauczyciela
  • Zabawy i ćwiczenia usprawniające analizę słuchową
  • Kontakt – relacja” – fundamenty poprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Emocje w pracy nauczyciela
  • Jak pomóc uczniom z objawami depresji
  • Jak wychować optymistę?
  • Pedagogiczne środki przezwyciężania agresji i wybuchów złości u dzieci   i młodzieży
  • Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom – przegląd metod
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci
  • Jak integrować zespół klasowy poprzez zastosowanie ćwiczeń integracyjnych?
  • Wyzwalanie pozytywnej motywacji do uczenia się
  • Jak rozwijać umiejętność współpracy w grupach uczniowskich
  • Trening umiejętności prospołecznych, zwiększający kompetencję w relacjach z innymi ludźmi
  • Metody diagnozowania społecznego funkcjonowania ucznia
  • Badanie ankietowe w praktyce szkolnej
  • Diagnoza przedszkolna
  • Rodzina partnerem w procesie edukacyjnym i wychowawczym – wskazówki praktyczne
  • Jak konstruować indywidualny program pracy z uczniem na podstawie zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej?
  • Co nauczyciele wiedzieć powinni o dziecku z nadpobudliwością psychoruchową i jak powinni sobie radzić w konkretnych sytuacjach?
  • Jak pracować z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową
  • Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec dzieci?
  • Gry i zabawy językowe w procesie nauczania języka obcego dzieci młodszym wieku szkolnym
  • System pomocy terapeutycznej dla uczniów z dysleksją rozwojową i poznanie programu edukacyjno – terapeutycznego
  • Aktywizujące metody pracy na zajęciach edukacyjnych z matematyki 

Warsztaty:

  • Trudni rodzice – trudnych dzieci – jak aktywizować ich do współpracy
  • Sekty – mity czy rzeczywistość
  • Obrona przed manipulacją ze strony rodzica/ ucznia
  • Dziecko w szkole – jego prawa i obowiązki
  • Dziecko niepełnosprawne w świetle aktów prawnych i wobec faktów rzeczywistych
  • Niepełnosprawność od izolacji do normalności – przez integrację
  • Praca wychowawcza szkoły, współpraca z innymi instytucjami
  • Grupy rówieśnicze – diagnoza i profilaktyka zagrożeń
  • Etyka w pracy nauczyciela 
  • Praca wychowawcy  - scenariusze lekcji
  • Arkusz kalkulacyjny Excel w pracy nauczyciela i wychowawcy
  • Glottodydaktyka- metoda przygotowująca do nauki czytania i pisania
  •  Uchwały rady pedagogicznej i ich wypełnianie
  • Wypalenie zawodowe nauczyciela
  • Standardy wymagań egzaminacyjnych i przygotowanie uczniów do egzaminów zawodowych
  • Realizacja podstawy programowej w kontekście planowania pracy
  • Zespoły oddziałowe w szkole
  • Wypadki uczniów w szkole
  • Kompetencje rady pedagogicznej i tryb ich wypełniania
  • Prawo wewnątrzszkolne – zasady techniki prawodawczej
  • Bezpieczeństwo na wycieczkach szkolnych – dokumentacja wycieczek szkolnych
  • Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły – placówki po zmianach w prawie oświatowym
  • Funkcjonowanie rady pedagogicznej w przedszkolu
  • Zasadność funkcjonowania koordynatorów ds. bezpieczeństwa w szkole
  • Bajkoterapia 

Warsztaty:

  • Godło, flaga, tablice urzędowe i pieczęci w szkole
  • Logorytmika w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Gry i zabawy przeciwko agresji
  • Jak oceniać dorobek nauczycieli za okres stażu
  • Jak przygotować projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela
  • Jak sporządzić sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
  • Opis i analiza realizacji wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela dyplomowanego
  • Korelacja międzyprzedmiotowa – konstruowanie, realizacja i ewaluacja
  • Umiejętności interpersonalne:
  1. Asertywność
  2. Techniki prezentacji
  3. Rozwiązywanie konfliktów
  4. Organizacja pracy w zespole
  5. Relacje interpersonalne na linii:
                                                        nauczyciel – uczeń
                                                        nauczyciel – rodzic
                                                        nauczyciel - dyrektor
  1. Zarządzanie czasem
  2. Stres – techniki radzenia sobie ze stresem
  3. Techniki negocjacji
  4. Prowadzenie rozmów perswazyjnych
  5. Obrona przed manipulacją ze strony rodzica/ ucznia
  6. Formy zachowań na wypadek agresji
  • Wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe a efektywność kształcenia
  • Planowanie pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych
  • Biblioteka w środowisku edukacyjnym
  • Jak skutecznie rozwiązywać problemy w szkole – analiza efektów i ocena działań szkoły
  • Jak organizować współdziałanie nauczycieli na rzecz rozwiązywania problemów szkolnych
  • Jak organizować wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli

Warsztaty:

  • Jak zwiększyć efektywność pracy zespołu zadaniowego?
  • Kontrola zarządcza i jej standardy – na podstawie przykładowego zarządzenia i procedury opracowanej przez dyrektora szkoły
  • Uczeń w świetlicy szkolnej – jak radzić sobie w trudnych sytuacjach
  • Możliwości wykorzystania technologii informacyjnej dla poprawy skuteczności kształcenia
  • Zmiany prawne w zakresie awansu zawodowego nauczycieli – rola opiekuna stażu
  • Edukacja matematyczna w myśl nowej podstawy programowej w przedszkolach
  • Sześciolatek w szkole – wspieranie rozwoju dziecka – metody pracy
  • Kształcenie modułowe w szkole zawodowej
  • Praca z   5 – latkiem w dobie nadchodzących zmian
  • Metody pracy nauczyciela a wyniki egzaminów
  • Jak pracować z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi – ADHD
  • Różne sposoby nauczania ortografii w edukacji wczesnoszkolnej
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych
  • Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
  • Praca metodą projektów w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
  • Organizowanie konkursów w klasach I – III
  • Metody aktywizujące na godzinach wychowania do życia w rodzinie
  • Rozwiązywanie konfliktów poprzez negocjacje nastawione na współpracę
  • Jak przygotować i zorganizować zebranie z rodzicami w szkole

Spotkania  cykliczne:

Celem spotkań jest zapoznanie z nowymi aktami prawnymi, usystematyzowanie wiedzy prawnej i merytorycznej, umiejętność rozwiązywania bieżących problemów, wymiana doświadczeń – grupa wsparcia

·            Akademia Wychowania
Ø       organizacja lekcji wychowawczych w szkole
Ø        kara i nagroda w szkole i jej rola
Ø       organizacja wycieczek
Ø       program wychowawczy i profilaktyki w szkole
Ø       przeciwdziałanie agresji
Ø       współpraca z rodzicami
Ø       wypadki w szkole
·            Akademia Dyrektora
Ø       zmiany prawa oświatowego od 1.01.2009
Ø       dokumentacja przebiegu nauczania po zmianach
Ø       tworzenie i dopuszczanie programów nauczania
Ø       Rada pedagogiczna i jej zadania
Ø       plan pracy szkoły
Ø       awans zawodowy a zadania dyrektora
Ø       ocena pracy nauczyciela po zmianach w prawie oświatowym
Ø       nadzór pedagogiczny
·            Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
Ø       wypalenie zawodowe nauczyciela
Ø       aktywne metody nauczania
Ø       metoda projektów
Ø       aktywne metody nauczania
Ø       kształcenie modułowe
Ø       ocenianie kształtujące
Ø       odpowiedzialność nauczycieli w szkole

Na zlecenie organizujemy inne kursy w zależności od potrzeb

Centrum  Szkoleniowe  ,,Edukacja”
w Giżycku
Biuro: 11-500 Giżycko, ul. Mickiewicza 47                
tel: 0874282159;  fax:0874299051
Zajęcia odbywają się: 11-500 Giżycko, ul. Kopernika 7
tel:0874284074
strona internetowa: www.psz.internetdsl.pl

 

 

 

 

 

 

Organizujemy kursy kwalifikacyjne : 

  • Kurs kwalifikacyjny na robotnika wykwalifikowanego  w zawodzie rolnik – 120 godzin

  • Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży

  • Kurs instruktażowy dla kierowników placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży

  • Pracownik ochrony osób i mienia

  • Audytor energetyczny

  • Specjalista do spraw ochrony przeciwpożarowej

  • Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych

Organizujemy szkolenia: 

  • Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy   przedmedycznej

  • Praca sekretariatu

  • Archiwizowanie dokumentów

  • Ochrona danych osobowych


Na zlecenie organizujemy inne kursy w zależności od potrzeb



Wszelkie prawa zastrzeżone. Ostatnia data aktualizacji: 29.08.2010